PERJUANGAN SERTA MOTTO KAMI
KE ARAH KAMPUNG BERKEBAJIKAN
.... KAMI DI JKKK PADANG JAWA PETALING AKAN TERUS BERUSAHA MEMPERBAIKI TARAF KAMPUNG INI SAMADA DARI SEGI KEHIDUPAN, EKONOMI, PEMBANGUNAN SOSIAL, KEBAJIKAN, JUGA PEMBANGUNAN INSANIAH SERTA AGAMA INSYA ALLAH...MARILAH SAMA SAMA MEMBANTU JIHAD KAMI..

.

MH370

MH370

Khamis, 27 Mac 2014

KERJASAMA JKKK DENGAN MULTIMEDIA SCIENCE UNIVERSITY MSU

Program kerjasama diantara JKKK dan MSU diteruskan lagi.  Pada 21hb Februri ya lalu..satu program gotong royong telah di adakan. Gotong royong brtujuan untuk membantu golongan yang miskin sekitar Padang Jawa dengan membersihkan dan mengemas rumah mereka agar kelihatan lebih baik . Selain membersih.pelajar pekajar juga telah mengecat serta menukar beberapa peralatan dalam rumah. Antaranya ialah meja dan kerusi yang baru.

Seramai kira kira 60 orang Pelajar dari MSU yang kebanyakannya dari Jurusan Perniagaan telah turut serta dalam program tersebut. Alhamdullillah program berjalan baik dan selesai sekitar jam 4.00 petaling. Sebanyak 4 buah Keluarga telah dilipih untu menyertai program ini iaitu rumah Puan Norlia Mohamed di Lot 634,  Rumah Puan Jai di Lot 640 Kedai Heri, Rumah Puan Siti inon di 634 serta rumah En Zain di Lorong Jasa. Selain membersih, pelajar pelajar turut didedahkan dengan suasana kehidupan Kmapung di mana terdapat ramai golongan yang masih di taraf miskin.

dan diharap ini sedikit sebanyak dapat memberi kefahaman tentang perlunya kehidupan dan kerjsama serta tolong menolong dan membantu rakyat dan ini akan dapat memberi pengajaran berguna untuk mereka dalam mengharungi kehidupan mereka di masa depan.








Tiada ulasan:

Catat Ulasan